کارنامه روشن / 8 سال با محسنی ثانی همگام با توسعه سبزوار (1)

 
قسمت اول:
 
این روزها ماه های پایانی حضور محمدرضا محسنی ثانی در نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان های غرب خراسان رضوی است. مردی که می توان به جرأت از وی در ردیف معدود رجل های سیاسی سبزوار در دهه های اخیر یاد کرد که هم در منش ظاهری و هم در عمق رفتار و عملکرد وی نگاهی به دور از تعصبات خشک جناحی و یا قومی و قبیله ای به خوبی به چشم می خورد.
 
اگر تاریخچه شهر دیرپای سبزوار را ورق بزنیم در تاریخ طولانی آن مردان زیادی را خواهیم یافت که در زمان خود رجل های سیاسی، علمی، فرهنگی و یا هنری آن عصر بوده اند. در دوره کنونی هم خوشبختانه سبزوار بزرگ فرزندان شایسته ای در همه زمینه ها دارد که به جرأت و بنا به دلایلی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، می توان محمدرضا محسنی ثانی را نمونه ای بارز از رجلان سیاسی این دیار در عصر حاضر دانست.
 
با این حال سابقه فعالیت های سیاسی و اداری شهرستان سبزوار در دو سه دهه اخیر نشان می دهد، متاسفانه در اکثر موارد از توان و ظرفیت فرزندان شایسته دیار سربداران بهره برداری نشده است و گاه عرصه های مهم تصمیم سازی شهرستان به دست افرادی افتاده است که هرچند شاید صلاحیت های اولیه را از مراجع تأیید صلاحیت، دریافت کرده باشند، اما در عمل صلاحیت حضور و تکیه زدن بر جایگاه های تعیین کننده سیاسی و اداری دیار سربداران را نداشته اند و حضور نا به جای آنان باعث افت جایگاه و نیز افت سلیقه و توقعات بعضی از مردم این دیار سرافراز شده است.
 
در این میان حضور محمدرضا محسنی ثانی در 2 دوره از مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم شریف سبزوار بزرگ، نمونه ای از انتخاب های صحیح از سوی مردم بود که نتایج مثبت این انتخاب مسیر توسعه پایدار غرب خراسان رضوی را حداقل برای چند دهه آینده همواره کرده است.
 
البته بیان این تعاریف به معنای خالی از نقد بودن عملکرد محسنی ثانی نیست، زیرا هیچ یک از آدمیان در هر پست و موقعیت و جایگاهی که باشند به طور کامل خالی از ایراد نیستند، اما محسنی ثانی حداقل از منظر داشتن ویژگی های یک رجل سیاسی و یکی از تلاش گران توسعه پایدار سبزوار، انتخابی موفق برای مردم سبزوار بود که در ادامه دلایل رجل سیاسی بودن وی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
البته لازم به توضیح است، بیان این سخنان در مقطع کنونی یقیناً هیچ سودی به حال محسنی ثانی نخواهد داشت اما می تواند برای سبزوار و سبزواریان مهم و راهگشا باشد چرا که در آستانه یک حضور تعیین کننده سیاسی دیگر در پای صندوق های رأی قرار دارند و با وعده ها و سخنان مختلفی از سوی بعضی نامزدهای انتخاباتی مواجه می شوند که شماری از این وعده ها فاقد پشتوانه اجرایی کافی در عرصه عمل است و در پاره ای از موارد حتی ادعاهایی خلاف واقع و نقدهایی غیر غیرواقعی و به دور از انصاف توسط بعضی از کاندیداها (و نه همه آن ها) مطرح می شود که قصد دارند با توسل به این گونه شیوه های دور از اخلاق بر رای و دیدگاه مردم دیار سربداران تأثیر بگذارند.
 
 
رجل سیاسی:
در هیچ یک از متون معتبر سیاسی کشور تعریف دقیقی از عبارت «رجل سیاسی» ارائه نشده است و معمولا تشخیص مصداق های آن بر عهده شورای نگهبان است، اما به صورت عرفی و اصطلاحی ویژگی هایی نظیر اعتقاد به قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، برخورداری از دانش سیاسی - اجتماعی و عمومی بالا، برخورداری از حسن شهرت در جامعه، داشتن سابقه چندین ساله کاری در سمت های رده بالای سیاسی و اداری، برخورداری از پرستیژ مناسب کاری، ارتباط موثر با مردم، داشتن تحلیل مخصوص خود از شرایط کشور و جهان، خود داری از افراط و تفریط در موضع گیری ها، عدم سوء سابقه های سیاسی، مالی، اخلاقی و ... ملاک هایی است که دارندگان این شرایط به عنوان رجلان سیاسی محسوب می شوند.
 
با نگاهی به بیوگرافی محمدرضا محسنی ثانی تمام این موارد به خوبی مشاهده می شود.
 
 
مهمترین شاخصه های رفتاری محسنی ثانی در دو دوره نمایندگی مردم سبزوار و تاثیر آن بر فضای سیاسی اجتماعی شهرستان
 
 
کاهش اختلافات
در بعضی دوره های مجلس شورای اسلامی متاسفانه دعواها و درگیری های متعددی بین نمایندگان با یکدیگر و یا نماینده با یکی از مسئولان و مقامات اداری و سیاسی شهرستان مشاهده می شد که تاثیرات بسیار بدی بر وجهه سبزوار داشت و اغلب باعث عقب ماندن شهرستان از رسیدگی به امور مهم و اصلی خود می شد. اما دو دوره حضور محسنی ثانی دورانی آرام و کم تنشی بود که حتی اگر در برخی موارد اختلاف نظراتی بین دو نماینده یا بین  نماینده و سایر مسئولان وجود داشت به شکلی دیپلماتیک 
 
حل و فصل می شد و کار به بدگویی از یکدیگر، جنجال های رسانه ای و خدای ناخواسته فحاشی و بعضی رفتارهای به اصطلاح چاله میدانی دیگر نمی کشید.
 
هرچند به وجود آمدن همه این فضا را نمی توان از چشم یک مسئول یا نماینده دید اما به هرحال حضور فردی با افق دید ملی که مسائل قومیتی یا اختلافات و حرف و سخن های کم اهمیت و سطح پایین را در نظر نمی گیرد و از کنار آن ها به راحتی عبور می کند، قطعا در به وجود آمدن و تثبیت فضای آرامش در شهرستان موثر بوده است.
 
 
بی اشتیاق به عکس های تبلیغاتی و بنرهای تقدیر و تشکر خودجوش!
محمدرضا محسنی ثانی در مدت 8 ساله حضور خود در جایگاه نمایندگی شهرستان های غرب خراسان رضوی کمتر علاقه ای به مانورهای رسانه ای و به قول معروف عکس انداختن های مکرر در موقعیت های مختلف و یا نصب بنرهای تقدیر و تشکری که ظاهرا به صورت خودجوش و مردمی در سطح شهر پدیدار می شوند، داشت.
 
وی البته هر زمان که لازم بود برای اطلاع مردم از روند فعالیت های انجام شده گزارش های کاملی را از طریق برگزاری نشست های خبری، یا از طریق سایت ها و نشریات ملی و محلی دراختیار اصحاب رسانه قرار می داد یا خود در جریان سخنرانی های عمومی در مناسبت های مختلف سال در جمع مردم حاضر می شد و به گزارش مستقیم عملکرد می پرداخت و در واقع حق مردم را برای آگاهی داشتن از عملکرد مسئولان و نمایندگانشان ادا می کرد اما منش رفتاری این نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به طور کل این نبود که عکس گرفتن در موقعیت های مختلف و حضور همیشگی در اخبار رسانه ها را بخشی از فعالیت های روزانه و کاری خود قرار دهد.
 
اتفاقا دلیل این امر کاملا مشخص است، محسنی ثانی که حالا حدود 38 سال سابقه مدیریتی و حضور موثر سیاسی و اداری در سمت های خرد و کلان نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد، هم به اندازه کافی شناخته شده هست که برای معرفی بیشتر خود نیازی به اقدامات تبلیغی نداشته باشد و هم نیازی به جایگاه به خصوصی نظیر نمایندگی مجلس ندارد.
 
او برخلاف بسیاری دیگر از رقبای سبزواری خود در مسیر ورود به مجلس شورای اسلامی، پست نمایندگی مجلس از سبزوار برایش اولین عرصه ایفای نقش موثر سیاسی و سکوی پرتاب به سمت فرصت های مناسب بعدی نبود بلکه خود با کوله باری از اینگونه تجربیات برای نمایندگی سبزوار داوطلب شد و البته در هر دو دوره اعلام حضورش، به درستی توسط مردم به عنوان نماینده اول شهرستان انتخاب شد.
 
اما چنانچه محسنی ثانی در انتخابات دوره های هشتم و نهم مجلس ، موفق به حضور در قوه مقننه نمی شد، یقیناً به دلیل تجربیات طولانی مدتش، سمت های مهم دیگری در یکی از قوای مجریه یا قضاییه که قبلا حضور موفقیت آمیزی در آن ها داشته است، به او پیشنهاد می شد. کما اینکه پس از این نیز مطمئناً فرصت های دیگری برای رجلی سیاسی چون او پیش خواهد آمد.
 
 
مشی اعتدالی در مجلس و عدم درگیری در حواشی
محسنی ثانی در مدت 8 سال حضورش در مجلس شورای اسلامی به پیروی از منش کلی شخصیتیش همواره روشی اعتدالی در مواضع خود داشت. وی البته در بسیاری از مواقع منتقد برخی سیاست های دولت های وقت(نهم، دهم و یازدهم) بوده است و به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی تذکراتی جدی پیرامون مسائل ملی، بین المللی یا محلی(شهرستان های حوزه انتخابیه) به رئیس جمهور، وزرا یا هرکدام دیگر از مسئولان کشور داده است(که صوت و تصویر سخنرانی ها و یا متن نامه های مکتوب او اکنون در آرشیو اینترنت موجود است) اما این نماینده با تجربه هرگز در موقعیت هایی ظاهر نشد که رفتارهایی پرخاش گرانه نظیر آنچه برخی نماینده های تندرو از خود نشان می دهند و صحن مجلس را به تشنج می کشند، از خود بروز دهد.
 
در واقع وی به خوبی می دانست که صحن مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مهمترین جایگاه های تصمیم گیری و سیاست گذاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران، عرصه رفتارهای دیپلماتیک است. عرصه ای که برای نشان دادن اعتراض خود به یک موضوع نه نیازی به فریاد کشیدن و دست به یقه شدن با دیگر نمایندگان دارد نه نیازی به جوسازی های رسانه ای و اظهار نظرات احساسی و هیجانی است.
 
 
گذشته ای روشن:
بعضی از شخصیت های بلندپایه یا به عبارتی دیگر رجال سیاسی که سال های طولانی در عرصه های مختلف مدیریتی و سیاسی کشور ایفای نقش می کنند، بعد از مدتی پرونده هایی علیه آن ها افشا می شود که آنان را به ارتکاب برخی اشتباهات عامدانه یا غیر عامدانه در دوران مسئولیتشان متهم می سازد.
 
این اتفاق از بلندپایه ترین شخصیت های کشور نظیر نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس مجلس یا هریک ازوزرا و معاونان رئیس جمهوری تا نمایندگان مجلس و یا کارمندان دیگر قوا و نهادهای حکومتی ممکن است پیش بیاید چنانکه نمونه های آن را در سال های اخیر به فراوانی دیده ایم.
 
محمدرضا محسنی ثانی اما در طول نزدیک به 40 سال حضور و فعالیت سیاسی خود هرگز دچار چنین حاشیه هایی نشده است. بلکه برعکس اقدامات و عملکرد او معمولا همواره مورد تایید و تقدیر مردم و مجموعه نظام بوده است.هرچند ممکن است در پاره ای از موارد انتقاداتی نیز وجود داشته باشد اما هرگز گرفتار حاشیه هایی که عملکرد وی را از اساس زیر سئوال ببرد نشده است.
 
کافی است به بعضی بحران ها که در دوره مجلس هشتم و نهم برای تعدادی از نمایندگان مجلس نظیر ماجرای دریافت پول از محمدرضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری وقت پیش آمد نگاهی بیاندازیم تا معلوم شود در همه موارد اینچنینی این نماینده مردم سبزوار خود را از گرفتار شدن در مهلکه هایی از این دست مصون نگاه داشته است.
 
 
آنچه از 8 سال گذشته به یادگار ماند
مطمئناً هر فعالیتی که در سطح کشور و همچنین در استان ها و شهرستان های مختلف انجام می شود، نه حاصل تلاش تنها یک نفر بلکه حاصل عزم و تلاش جمعی مردم و مسئولان گوناگون مناطق مختلف کشور است.
 
هرچند ممکن است در این میان برخی نقش بیشتر و پررنگ تری داشته باشند و برخی دیگر حضورهایی کم جان و حاشیه ای داشته باشند، اما به هرحال هرگز نمی توان تمام دستاوردهای مثبت یا اتفاقات منفی را در هیچ شهر، کشور یا جامعه ای به یک شخص حقیقی یا حقوقی خاص نسبت داد.
 
بنابراین در حوزه انتخابیه شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن نیز در 8 سال گذشته تمام آنچه اتفاق افتاده، ماحصل کار جمعی همه نمایندگان و مسئولان و البته مردم دیار سربداران بوده است و در این میان محسنی ثانی نیز به پشتوانه تجربیات طولانی مدت سیاسی و مدیریتی خود و آشنایی و تسلط کاملش بر ساختارهای نظام بی شک یکی از استوانه های اصلی و اثرگذار شهرستان در اجرای پروژه های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی ، هنری و سیاسی بوده است.
 
در ادامه به بعضی از مهمترین دستاوردهای سبزوار 8 سال گذشته (مجالس هشتم و نهم) اشاره می شود:
 
الف – سبزوار رکوددار تقسیمات کشوری (تاسیس 4 شهرستان جدید در 5 سال)
 
شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تا سال 87 از بخش های سابق سبزوار بزرگ بودند. در همان زمان سبزوار بعد از مشهد پرجمعیت ترین شهرستان استان خراسان بود و به دلیل زیادی وسعت و جمعیت ، رسیدگی کامل و صحیح به همه شهرها و روستاهای منطقه بسیار دشوار بود. 
 
اما پس از انتخاب محسنی ثانی به عنوان نماینده مردم سبزواربزرگ، ارتقاء بخش های سابق به شهرستان یکی از اولویت های کاری او شد و  خوشبختانه در کمتر از 5 سال دو بخش جوین و جغتای که از چندین سال قبل انتظار استان شدن را می کشیدند و دو بخش خوشاب و داورزن که شاید کمتر کسی تصور می کرد به این زودی به شهرستان ارتقاء پیدا کنند، مراحل ارتقاء کشوری را طی کردند و به شهرستان های مستقلی در اطراف سبزوار تبدیل شدند.
 
بخش ششتمد نیز البته قرار بود به عنوان پنجمین شهرستان تازه تاسیس در منطقه غرب خراسان رضوی معرفی شود، اما در دو سال گذشته دولت جدید به خاطر بعضی فشارهای سنگین اقتصادی، سیاست های سخت گیرانه ای در ارتباط با تقسیمات کشوری در پیش گرفت و همه پروژه های اینچنینی را در سطح کشور متوقف کرد.
 
البته تا همین جای کار هم سبزوار رکورددار تقسمیات کشوری در سال های اخیر است. چرا که در همین استان خراسان رضوی بخش های بسیار بزرگتر و پرجمعیت تری از بخش های سابق جوین، جغتای، خوشاب و داورزن هستند که هنوز شهرستان نشده اند و معلوم نیست این محرومیت تا چه زمانی برایشان ادامه خواهد یافت؟
 
 
ب- خط 48 اینچ انتقال گاز
خط 48 اینچ انتقال گاز که در حال کشیده شدن در مسیر استان های خراسان رضوی، سمنان و تهران بود می رفت تا با دور زدن منطقه سبزوار و عبور از خراسان شمالی به بهانه وجود صنایع مهمی نظیر پتروشیمی خراسان در بجنورد و سایر صنایع در شهرهای اطراف بجنورد، مانند پروژه راه آهن تهران – مشهد این بار نیز یک مرتبه دیگر سبزوار را از یکی از زیرساخت های مهم توسعه محروم کند. با روی کار آمدن مجلس هشتم و آغاز نظارت و پیگیری نمایندگان وقت سبزوار (محسنی ثانی و بروغنی) بر پروژه های در حال اجرا توسط دولت، خط لوله 48 اینچ گاز بدون انحراف از مسیر اولیه خود، از مرکز شهرستان های سبزوار و داورزن عبور کرد و زمینه ای فراهم شد تا شهرستان های جوین، جغتای و خوشاب در شمال و ششتمد و روداب و بردسکن در جنوب سبزوار نیز با انشعاب گرفتن در فاصله ای نزدیک از این خط لوله ازنعمت گاز مورد نیاز برای استفاده های صنعتی و یا مصارف شهری و روستایی برخوردار شوند.
 
 
ج - برقراری پروازهای عتبات عالیات به مدت یک سال (از بهمن 90 تا دی 91)
فرودگاه سبزوار در سال 90 نخستین پروازهای برنامه ای خود را به مقصدی در خارج از کشور رسماً آغاز کرد و این پروازها به مدت حدوداً یک سال در مسیر هوایی سبزوار بغداد ادامه یافت. اما در اواخر سال 91 با افزایش بحران ناشی از فعالیت تروریست های داعش در عراق تقاضا برای سفرهای زیارتی آن هم از طریق هوایی به عراق کاهش یافت و پروازهای خارجی فرودگاه سبزوار تعطیل شد. اما به هرحال استمرار تقریبا یک ساله پروازهای برنامه ای به یک کشور خارجی (از بهمن 90 تا دی 91) رکورد خوبی در تاریخچه فعالیت های فرودگاه مرزمجاز هوایی سبزوار به ثبت رساند.
 
گفتنی است در همان سال 91 فرودگاه سبزوار با انجام 611 پرواز داخلی (مسیر هوایی تهران) و خارجی( مسیر هوایی عراق) با جابه جایی حدود 45 هزارنفر مسافر در طول یک سال در مجموع پر رونق ترین سال فعالیت خود را از ابتدای تاسیس تا کنون تجربه کرد. اما از سال 92 به بعد به دنبال شدید شدن تحریم های جهانی علیه ایران و ممنوعیت ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی و فرسوده و زمینگیر شدن هواپیماهای قدیمی، شرکت های هواپیمایی نظیر آسمان نتوانستند هواپیمای مورد نیاز برای انجام پروازهای فرودگاه های شهرهای متوسط و کوچک کشور را فراهم آورند و به تدریج آمارپروازهای فرودگاه سبزوار و برخی فرودگاه های مشابه به دلیل این مشکل بزرگ در عرصه سیاسی و اقتصادی ایران با کاهش مواجه شد.
 
هم اکنون فرودگاه سبزوار که بنیانگذاری آن از سال های دهه 1370 شمسی و همزمان با حضور محمدرضا محسنی ثانی در سمت های معاونت و سرپرستی استانداری خراسان (بزرگ) انجام شد و با بنیه بخش مردمی (موسسه آبادانی دیار سربداران) ساخته شد، پس از معرفی شدن به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد و نیز برقراری امکانات روشنایی در شب ، آماده است تا با تطویل طول باند گام مهم دیگری در مسیر توسعه خود را بردارد.
 
 
د - فرهنگسرای بزرگ امام رضا
این پروژه بزرگ فرهنگی در سبزوار در حالی از سال  90 کلنگ زنی شد که تا آن زمان آستان قدس رضوی هیچ سرمایه گذاری دیگری در سبزوار انجام نداده بود. در آن زمان محسنی ثانی ، به آیت الله واعظ طبسی پیشنهاد داد که چون سبزوار اولین ورودی استان خراسان رضوی و در واقع پیشانی این استان از سمت جاده تهران - مشهد (پرترددترین مسیر مسافرت ها به مشهد مقدس) است، شایسته است که پرچمی از آستان قدس رضوی در این شهر برپا باشد و بدین ترتیب مقدمات ساخت بزرگترین فرهنگسرای غرب خراسان رضوی در سبزوار با سرمایه آستان قدس رضوی فراهم آمد و این پروژه عظیم فرهنگی که با سرعتی بالا و بدون تاثیر پذیرفتن زیاد از بحران های اقتصادی کشور ساخته شد، اکنون با صرف مبلغی بیش از 75 میلیارد ریال تکمیل شده و در مراحل نزدیک به بهره برداری است.
 
 
ه - اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در مجلس، دولت و شورای نگهبان
بی شک یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران حضور محمدرضا محسنی ثانی در مجلس شورای اسلامی اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار  است که در سال 89 تحقق یافت و هم دولت ، هم مجلس و هم شورای نگهبان با اجرای این پروژه اقتصادی در شهرستان سبزوار موافقت کردند و بنابراین به لحاظ قانونی تا آنجایی که می توانست بیشتر در حیطه وظیفه و پیگیری نمایندگان باشد، سنگ بنای احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در مجلس هشتم و دولت دهم گذاشته شد. اما اینکه اجرایی شدن این پروژه مهم اقتصادی چگونه انجام شود و چه زمانی به ثمر برسد بیشتر در حوزه وظایف ادارات و دستگاه های اجرایی است.
 
منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در سال های 89 و 90 روندهای قانونی خود را به شرح زیر طی کرده است:
-    تصویب منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 28/9/1389
-    تایید شورای محترم نگهبان در تاریخ 15/10/1389
-    ابلاغ هیات وزیران طی نامه شماره 250228/ت 40324 ک مورخ 20/12/1390
 
محسنی ثانی در سال های اخیر چند مرتبه نسبت به تعلل و یا حتی کارشکنی بعضی دستگاه ها در مقابل اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی سبزوار انتقاد کرده است.
 
وی در یکی از اظهارات انتقادی خود در این زمینه و در حضور استاندار خراسان رضوی که اواخر بهمن 94 برای شرکت در جلسه شورای اداری به سبزوار سفر کرده بود گفت: چهار سال است از اجرای پروسه قانونی این طرح می گذرد و پروژه ای که به تصویب دولت، مجلس و شورای نگهبان  رسیده و برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شده اما بلاتکلیف است! (منبع)
 
برای مطالعه قسمت دوم این مقاله هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
گزارش های تصویری:
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

تات

بی شک وجود سوابق متنوع و گوناگون و عرصه وسیع جابجایی یک مدیر بیانگر روابط این فرد دارد که صد البته هیچ عنوان حاکی از توان و قابلیت چنین فردی نیست. متاسفانه مردم عزیز سبزوار نیز همچون بسیاری از هموطنان دیگرمان به چگونگی ارتباط پست های مختلف یک فرد ندارند تا بتواند بعد اصلی شخصیت فرد را برای خود روشن نمایند. به سوابق دقت کنید. اصلی ترین شاخصه پستها چیست اگر راجب پست و مسولیت اطلاعات ندارید سرچ کنید. بسیار روشن است دوستان

سید علی

ممنون از مطلب خوبتان مفید و جامع بود و منجر به شناخت بهتر از عملکرد نمایندگان شهر شد

چه فایده داشت این مطلب ؟ بهتر بود میگفتید از بین این 21نفری که الان کاندیدا شدن کدوما با کدوم دلایل اصلحترن؟ عملکرد اقای محسنی چه خوب و چه بد دیگه تموم شد دوره اش

رضایی

همیشه در گرو آگاهی کامل از گذشته می توان برای آینده بهترین تصمیم ها را گرفت

فاضلی

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و تقدیم احترام خدمت جناب دکتر محسنی و مدیران خوب این سایت که روشنگری خوبی در ایام انتخابات داشته اید. بنده در طول حداقل 25 سال گذشته همواره در همه انتخابات های مجلس سبزوار تقریبا 6 دوره حضور فعال داشته ام و نمایندگان زیادی را دیده ایم اما در بین همه افراد فقط اقایان خیرابادی و محسنی را دارای پرستیز کافی برای نمایندگی در سطح ملی و کاردانی لازم برای پیگیری مسائل منطقه دیدم. ضمنا نیامدن اقای محسنی را در این دوره ناشی از کم کاری خودما مردم سبزوار میدانم که ملاک هایمان را در پیدا کردن اصلح فدای بسیاری از امور سطحی و زودگذر دیگر کرده ایم و به سمت منافع شخصی متمایل شده ایم. با بهترین ارزوها برای نماینده خوب و خدوم شهرمان جناب محسنی ثانی و امیدوارم در دوره دهم نمایندگانی انتخاب شوند که راه 8 ساله را ادامه دهند. والسلام
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما